Holocaustul la mișto?
Holocaustul vesel?
Holocaustul la români?
Holocaustul ca nostimadă?
Holocaustul de trei parale?...
Holocaustul pris
à la légère?
Cum să-l numesc ca să
se potrivească mai bine?!
Cine nu cunoaște această minunată vorbă? „Aici
suntem la porțile Orientului, unde nimic nu este luat în serios”! Pe
franțuzește, în gura celebrului Raymond Poincaré: „Nous sommes ici aux portes de
l’Orient, ou tout est pris à la légère”!
Unii, cei mai mulți, văd în citatul de
mai sus o evaluare lucidă a defectelor neamului nostru românesc, propriu zis un
blam la adresa noastră a românilor, un vot de neîncredere dat de spiritul
occidental mentalității românești, stilului românesc de a trăi și acționa,
vecin cu neseriozitatea, inconsistența, lipsa de principialitate, nepăsarea
față de rigorile legii și ale disciplinei, ale ordinii! Și câte și mai câte nu
încap sub umbrela acestui verdict: suntem un neam de oameni care luăm totul à la
légère?!
Chiar și Holocaustul, evenimentul cel mai
tragic din istoria lumii, cum îl consideră atâta lume bună și bine informată,
Holocaustul la care am fost obligați să luăm și noi parte, noi l-am luat...
l-am luat la mișto!, îmi vine să zic cu această vorbă despe care nimeni nu
știe cum s-a pripășit în graiul nostru! Dar cât ne este de utilă!... Tot
încercăm, de câteva generații să scăpăm de ea, dar nu reușim! Nimeni nu poate
scăpa de umbra sa!... Mișto-ul fiind proiecția românească inevitabilă asupra
lumii, ar putea spune cineva mai pripit să generalizeze. Prea mult n-ar greși!
Cum vine aia să iei ditamai holocaustul
la mișto, să-l iei peste picior, să-l iei à
la légère?!
Am avut deseori acest sentiment, pe
parcursul documentării mele „fortuite” în materie de Holocaust petrecut în
România, la români. Căci documentare se cheamă să stai de vorbă și cu martori
oculari, participanți propriu ziși la acele evenimente și situații. Din păcate
mărturiile orale, pentru care nu ai consemnarea scrisă, eventual sub semnătură
la notariat, nu prea au valoare probatorie, astfel că nu am rămas decât cu ele
în suflet, în minte, toate adunându-se sub ideea că și Holocaustul din România
s-a desfășurat à la roumaine, a fost pris à la légère, în bășcălie,
la mișto...
Am tot căutat ecoul acestei stări de fapt
în documente și nu am găsit decât dovezi indirecte, cu care nu puteam emite
pretenția de a fi crezut... Iată însă că zilele faste pe care le trăim, zile
„speciale”, de speranță și de așteptare a bucuriei cu care retrăim an de an
minunea din urmă cu 2012 ani, pentru mine s-au împlinit pe deplin și în modul
cel mai dorit, mai așteptat: a apărut documentul! Documentul
potrivit căruia mi se confirmă sentimentul, încredințarea apriorică aș zice, că
românii nu erau și nici nu au fost în stare să participe ca lumea la o treabă atât de serioasă ca holocaustul, ca genocidul!
Îi depășea gravitatea situației! Nu li se potrivea! Nu puteau s-o facă de-a
adevăratelea, ci numai de mântuială, de ochii lumii, de ochii comisarilor
europeni de atunci, veniți nu de la Bruxelles, ci de la Berlin! Nicio
diferență!...
Țin unii să demonstreze cu orice preț că
am participat și noi la Holocaust! Ba unii zic că aici la noi a debutat! Că noi
l-am inventat pe holocaust! Și dau și cifre! Cifre pe care eu oricând le pot
dovedi mincinoase sau cel puțin eronate! Și refăcând calculele care ne sunt
prezentate, dar păstrând metoda de calcul, eu oricând pot demonstra că noi,
românii, nu am ucis (numai) 400.000 (patru sute de mii) de evrei, ci mult mai
mulți, peste un milion și jumătate!... Vorbesc serios! Cine nu crede să-mi
ceară socoteala, explicații!
Până atunci să prezint documentul. Este
vorba de o carte, care a împlinit 13 ani de când a fost tipărită, și i-a mers
bine până acum, nu a văzut nimeni cât e de importantă! Cât pe ce să-mi scape și
mie! Dar Domnul a vrut altfel și am dat de ea și am citit-o, cu oarecare
neîncredere, căci are un titlu care m-a făcut să o las deoparte, necitită, ani
de zile: Dosarele Suferinței, apărută la Editura Bucovina viitoare, anul
1999. Iar suferințe evreiești de-alea inventate?!, mi-am zis....
Cartea are două părți, fiecare cu autorul
ei: Martori
ai secolului, de Ilie Ilisei și Ocrotitorul jidanilor, scrisă de
însuși ocrotitorul respectiv: Ioan D. Popescu. Vom vorbi pe larg despre această
carte într-o „emisune viitoare”! Deocamdată mă rezum la subiect, la titlul
acestor rânduri, adică la al doilea text. Și fac precizarea cea mai importantă:
Autorului i-a fost recunoscută calitatea de cavaler al adevărului și al
dreptății, al omeniei, în Israel, la Ierusalim, unde numele său este onorat și
omagiat, împreună cu copacul care a fost sădit ca semn de veșnică pomenire
pentru că a fost un veritabil „drept
între popoare”, cum se numește această distincție. (În paranteză fie spus,
bănuiesc că e vorba de o traducere infidelă, ca orice traducere, căci expresia
ca atare sună cam aiurea pe românește... Când va fi să primesc și eu această
distincție, măcar post mortem, probabil că o să fac o propunere de revizuire a
traducerii! La nevoie, se poate face și mai devreme...)
Cu alte cuvinte, gașca de bugetivori de
la Institutul de Cercetare a Holocaustului din România, inclusiv colaboratorii
din străinătate, alde Radu Ioanid și alte pușlamale, nu mai pot strâmba din
nas, cu superioritate academică(!!), cum că sursa nu e demnă de încredere!
Și iată ce spune sursa, fost chestor de
jandarmi la Tiraspol, pe timpul Holocaustului din Transnistria, având
răspunderea directă pentru soarta evreilor evacuați în Transnistria și cazați
în Tiraspol. Nota bene: Aceștia sunt termenii corecți: evacuați și cazați!
Citez deci:
„În
primăvara anului 1944, odată cu precipitarea evenimentelor de pe front, am
primit ordin să repatriez orfanii de ambii părinți în vârstă de până la
șaisprezece ani. Cum orfanii nu aveau acte, actele se întocmeau în baza
mărturiei unor rude apropiate. Am întocmit niște borderouri și-n dreptul
fiecărui nume se adunau câte două semnături care atestau vârsta de până la
șaisprezece ani a orfanului care urma să fie repatriat. Și, lucru nostim (sublinierea mea -
I.C.), în felul acesta aproape întreg
ghetoul a fost repatriat. Soțul atesta pentru soție și invers, tatăl pentru
copil, acesta pentu tată ori pentru bunic, bunicii devenind în acte... copii
care mai au binișor până la majorat.
Constituiți
în convoaie, îmbarcați în trenuri și însoțiți de câte un pluton comandat de
câte un subofițer destoinic, evreii s-au întors în orașele României.” (pagina 107)
Textul mai poate fi citit de câte ori
vreți, este fără fisură! Adică nu poate rima nicicum cu ideea de represalii
sângeroase, abuzuri inumane, bestialitate etc. Cine îi cunoaște pe evrei își
poate ușor imagina cât au glumit aceștia, ce mișto au făcut pe seama
declarațiilor date în fața Chestorului Popescu! Ioan Popescu! Nici că se putea
un nume mai potrivit pentru semnificația profund românească a faptelor sale:
cam în această notă s-au petrecut persecuțiile și represaliile anti-evreiești
din vremea lui Antonescu. În nota de
mișto în care s-a alcătuit tabelul cu evreii orfani de ambii părinți până
în șaisprezece ani! Ce comedie faină s-ar putea face pe acest subiect: Lista lui Popescu!
Și puse pe două coloane: Lista lui Schindler și Lista
lui Popescu! Și de comparat ce a pățit fiecare pentru criteriile
aplicate în alcătuirea listei!
Ideea că avem de-a face cu un caz izolat
nu ține! Este clar că Ionică al nostru nu s-a temut că se va afla de stratagema
sa și că o va păți! O clipă nu i-a trecut prin minte că i se va cere socoteală
pentru gestul său! Că încalcă vreun consemn militar, scris sau nescris, sau că
se va găsi cineva să-l toarne! Așadar, gestul său nu intra în contradicție cu
contextul, cu atmosfera în care se trăia și se supraviețuia în Transnistria!
Las pentru altă dată alte comentarii și
citez mai departe, discuția căpitanului Popescu cu un evreu din alt ghetou, cel
de la Berșad:
„ -
Povestiți-mi mai departe!...
- Domnul
căpitan Mihail reușește să ne ațâțe pe unii împotriva celorlalți, ceea ce nu-i
greu în situația în care ne aflăm. Este înconjurat de o clică de ticăloși, toți evrei (s.n., I.C.), iar aceștia hotărăsc cine și unde merge la lucru, cui i se dă
locuință. Tot ei îi procură căpitanului fete de treisprezece-patrusprezece ani.
Numele Mihail
îmi era total necunoscut. Bănuiam că este rezervist. Un ofițer activ nu s-ar fi
putut preta la asemenea acte înjositoare care jignesc noțiunea de om. Să
lovești un om nevinovat, un invalid lipsit cu totul de apărare, să-ți bați joc
de un copil înseamnă ceva cu totul ieșit
din comun (s.n., I.C.).
Cele
povestite m-au zguduit într-atât încât, imediat, m-am prezentat la raport la
generalul Iliescu. Peste câteva zile, după o anchetă serioasă, căpitanul Mihai
a fost arestat.” (pag. 126)
Teribil de importantă și această
mărturie: Așadar și generalul Iliescu, superiorul lui Ioan D. Popescu, era tot
un... drept între popoare! Deci căpitanul Popescu nu era un caz izolat,
tovarășe Ioanid! Însuși George Alexianu, guvernatorul de temut al Transnistriei
și superiorul celor doi, este prezentat de autor ca fiind din același soi de
oameni-oameni!
Un caz izolat era netrebnicul de Mihail!
Dar mai netrebnici decât Mihail al nostru sunt evreii noștri care au descris
apoi abuzurile de la ghetoul din Berșad, săvârșite de acest mizerabil, dar au
omis să spună ce s-a întâmplat cu Mihail, au omis să spună despre intervenția
autorităților, au omis să spună ceva despre acoliții săi evrei, cu toții la un
loc niște netrebnici! Iar asta rezultă numai din depoziția lui Ioan
Popescu. Mărturiile evreiești despre Berșad te fac să crezi că așa se petreceau
lucrurile în toată Transnistria și că toți românii erau niște persoane de teapa
acestui Mihail!... Niciun evreu care s-a plâns de abuzurile de la Berșad nu
spune că acestea au fost curmate la intervenția energică a autorităților!... Evrei
nemernici prin omisiune!
În fine, al treilea citat. Este vorba de
procesul politic care i s-a intentat lui Ioan D.Popescu după 1950. Deh, făcuse
parte din jandarmeria burghezo-moșierească. După un an de detenție în condiții
de exterminare, de genocid propriu-zis, ajunge și la proces. Este adus ca
martor fostul director al ghetoului din Tiraspol, evreul Goltzman. Iată câteva
frânturi din declarația acestuia despre șeful jamdarmilor, adică principalul
regizor al infernului transnistrean:
„Venea
des, în control, prin lagăr. Întotdeauna discuta cu noi și ne ajuta atunci când
avea cum s-o facă. M-a luat cu el la Guvernatorul Alexianu ca să ni se asigure
hrana cu alimente pe care să le putem
procura la preț oficial. Guvernatorul a aprobat.(...) Garda care ne păzea era pusă, de fapt, să ne apere de cei din
exterior care ar fi fost dispuși să ne facă vreun rău. (s.n. I.C.) Noi aveam bilete permanente de liberă
circulație prin oraș și mergeam chiar și la cinematografe. (...) A pedepsit și
schimbat întreaga gardă pentru că, la un control, a găsit doi nemți în lagăr.
(...) A salvat de la moarte un tren cu copii orfani care veneau de la Bălți
pentru repatriere, iar nemții vroiau să-i extermine. Pe mulți evrei i-a ajutat
să capete servicii, iar pe unul, Fux Bernard, l-a făcut director al oficiului
de export.” (pag.185)
Așadar
se confirmă informația pe care mi-a dat-o cândva Simion Ghinea,
comandant legionar și participant la război în trupele de risc maxim al
„spărgătorilor de cazemate”: în
Transnistria, jandarmii români îi păzeau pe evrei nu ca să nu fugă, nu ca să nu
evadeze, ci ca să nu vină peste ei persoane „dispuse să le facă evreilor vreun
rău”. Adică nemți sau ucrainieni. În mod deosebit ucrainienii îi vânau pur
și simplu pe evrei, localnici sau evacuați din România, ca să se răzbune de
răul pe care evreii comuniști l-au făcut în Ucraina. Pe seama evreilor se pune
și azi moartea a zece milioane de ucrainieni, prin înfometare sistematică, în
deceniul 1930.
De altfel, purtarea execrabilă a evreilor
din Bucovia și Basarabia în timpul celor 12 luni de ocupație sovietică – din
iunie 1940 până în iunie 1941, a fost și cauza propriu zisă a evacuării lor în
Transnistria. Holocaustologii specialiști în participarea românească la
uciderea celor șase milioane de evrei trec sub tăcere motivația oficială, nu
îndrăznesc s-o pună în discuție, s-o contrazică, să-i dovedească netemeinicia: „Am fost nevoit să evacuez evreii din
Basarabia și Bucovina, pentru că din cauza oribilei lor purtări din timpul
ocupației acestor pământuri românești de către ruși, populația era atât de
îndârjită împotriva lor, încât fără această măsură de siguranță, ar fi dat
naștere la cele mai odioase pogromuri.” (Ion Antonescu, în scrisoare
adresată lui H.Clejan, prietenul său evreu...)
Am fost de-a dreptul uluit să aflu din
această carte, din primul text, al lui Ilie Ilisei, că evreii s-au purtat cu
românii mai rău decât armata de ocupație sovietică: „Pe 2 iunie 1940, primim ordin să ne regrupăm la Vatra Dornei. Rămâne
la Cernăuți doar o companie de jandarmi condusă de colonelul Grosu, care ni se
alătură după ocuparea Bucovinei de către ruși. Compania supraviețuiește
mâniei evreilor cernăuțeni datorită tancurilor rusești de ocupație care o
protejează. (s.n. I.C.)
- Nu pricep
de ce-au vrut evreii să ne omoare! Nu pricep de unde și de ce atâta ură împotriva
noastră!
Colonelul
Grosu nu știe, încă, nimic despre incidentele similare de care au avut parte
trupele românești în retragere.” (pag.46)
Așadar, în retragerea din Basarabia și
Bucovina, în iunie 1940, evreii au atacat români. Pe unii i-au ucis bestial, pe
alții i-au batjocorit. Știam asta. Ce nu știam este că alți români și-au salvat
viața grație „tancurilor rusești de ocupație”! Trupele sovietice, rusești, care
i-au apărat pe români de evrei în Bucovina și Basarabia!... Ce rușine!
„Nu am auzit să fi existat un singur evreu
atunci, acolo, în Basarabia-Bucovina, în Săptămâna Roșie (28 iunie - 3 iulie 1940), care să fi protestat verbal,
necum să se opună corelegionarilor beți de ură (ură de rasă, nu de clasă), care
s-au dedat la acte de pură bestialitate. Victime: Românii militari în
retragere, Românii civili porniți în refugiu.”
(Paul Goma, Basarabia și „Problema”) Evrei mizerabili! Buni de împușcat! Nu
de evacuat în Transnistria!...
Din păcate, după un an, când
administrația românească a revenit în Bucovina și Basarabia, nu s-a putut
stabili exact care au fost evreii aceia mizerabili! Neputând fi identificați
criminalii, s-a trecut la măsura logică: evacuarea tuturor evreilor! În felul
acesta se putea ști că au fost evacuați și evreii trădători, neloiali, vinovați
față de statul român, evrei bolnavi de anti-românism!... Evrei ne-oameni!
Au fost însă și evrei nevinovați printre
cei evacuați! Poate că cei mai mulți erau evreii nevinovați! Tocmai de aceea
regimul de care au avut parte în Transnistria a fost unul plin de omenie, de
compasiune chiar! (...Știu bine ce vorbesc și ce sens au cuvintele omenie
și compasiune!)
Așa se face că majoritatea evreilor care
„evadau” din Transnistria făceau tot posibilul să ajungă în ...România, la
București mai ales, sau de unde erau. Cu câteva excepții, puține, dar
spectaculoase. Cum ar fi tatăl lui Norman Manea, care pleacă fără probleme din
Transnistria, și trece cu mari riscuri linia frontului la ruși... În urma sa,
familia nu risca nimic, nu pățește nimic, nimeni nu le reproșează trădarea
tătânelui.
Numai feciorul său, peste ani, îi va lua
apărarea într-un text confuz, numit roman, în care ne povestește, dar nu ne
explică cum era posibil ca familia sa, „deportată” în Transnistria, să
primească vizita din România a unor prieteni, pe care să-i mai și găzduiască
câteva săptămâni... Și în situația aceasta s-au aflat mulți evrei în
Transnistria: le veneau musafiri din Țară! Unde i-au găzduit pe acei musafiri?
În cocinele de porci unde se jură strâmba de Sonia Palty că au locuit evreii
evacuați în Transnistria?! Ce fel de deportare a fost aia? Cum ar veni să aflăm
că la Aiud sau la Canal veneau rudele să-și petreacă week-endul alături de cei
dragi?!... Alături de Petre Țuțea, alături de Iuliu Maniu, de Gheorghe
Brătianu... Da, a fost un holocaust în România, dar asta după august 1944... Au
fost și mulți evrei în acel Holocaust, dar nu ca victime!... Ci de partea
cealaltă a baricadei!
...Cade, potrivit lui Ioan D. Popescu,
și minciuna cu evreii scoși la munci istovitoare, extenuante! Antonescu i-a
deportat pe evreii suspecți în Transnistria nu ca să-i pună să muncească – cum
a fost cazul lagărelor de deportare germane, ci ca să-i izoleze, să-i împiedice
să se dedea la acte de sabotaj și diversiune în favoarea inamicului sovietic.
I-a lăsat pe evrei să se descurce singuri! Să-și găsească de lucru, dacă nu
le-a plăcut să stea cuminți în România! Astfel că principala preocupare pentru
evreii din Transnistria a fost cum să găsească de lucru, ca să-și poată câștiga
existența. Același Grotzman declară, la începutul depoziției sale: „Printre evrei se știa că la Tiraspol (...)
se poate cîștiga o bucată de pâine prin muncă cinstită” (pag. 184)
Cum s-au descurcat evreii „prin muncă
cinstită” în Transnistria? Unii foarte bine. Cu ani în urmă, când nici nu se
pomenea de vreun holocaust în Transnistria, un domn ne povestea la o cafea
băută la Athenee Pallace cum și-a făcut el armata în Transnistria, cum a făcut
avere! Făcea naveta Transnistria - București. Uniforma militară îl apăra de
orice control, iar el venea la București cu sume mari de mărci germane „de
ocupație”, valabile în teritoriile ocupate și administrate de germani. Le
aducea de la evrei din Transnistria și le ducea unor evrei din București.
Aceste mărci erau aceleași la Paris și la Odessa. Numai că la Odessa se
procurau ușor și, via București, ajungeau în Franța, iar de acolo veneau,
cumpărate pe acele mărci, bijuterii, opere de artă etc!... Nu l-am crezut! Dar
după 1990 a apărut confirmarea, documentul, publicat chiar de un evreu: Teodor
Wexler. În volumele masive de documente privind situația evreilor din România,
răposatul Wexler, evreu de bună credință, a publicat și stenograma unei
discuții despre evrei într-o plenară a PCR ținută în 1945, 5 octombrie. Iată ce
spune Vasile Luca, în deplin consens și cu ceilalți comuniști participanți la
discuție, majoritatea evrei: „Și ce au
făcut evreii din lagăre? Au venit cu saci de ruble. Au cumpărat ruble cu 5 lei
și le-au vândut cu suta apoi. (...) În scurt timp au devenit milionari! (...)
S-au îmbrăcat în uniforme rusești și au luat vitele de la țărani.” (pag.
26-28)
Așadar, de la holocaustul din
Transnistria evreii se întorc cu saci de ruble!...
Cum ar fi
oare să aflăm că evreii s-au întors milionari de la Auschwitz?!... Cine ne-ar
crede? Cine ne-ar mai crede că la Auschwitz a fost holocasut?!...
Iată însă că de la holocaustul din România te
puteai întoarce cu „saci” de bani! Atunci cum rămâne cu acest holocaust, despre
care unii, în frunte cu rabinul șef Moses Rozen, au afirmat că a început în
România?! Tot ce se poate dovedi cu documente este că la noi, în România, țară
unde tout est pris à légère a început Holocashul, chiar înainte de a se încheia Holocaustul, caz
clar, indiscutabil, de protocronism românesc! Să vedem cine ne contestă și
această prioritate mondială: Holocashul a început în România!... Avem dovezile necesare!
În fine, că tot vorbeam mai sus de umorul
evreiesc, mi-e ușor de imaginat cât s-a rîs la București, în cercurile
evreiești cele mai înalte, pe seama evreilor fraieri din Occident! Aceștia erau
bombardați cu scrisori prin care li se cerea ajutor material, bani adică,
pentru a întreține lupta de rezistență armată împotriva asupririi și abuzurilor
regimului dictatorial al Mareșalului! Acele scrisori vorbeau despre suferințe
evreiești inimaginabile – cuvîntul inimaginabil face real și credibil
orice scenariu!, dar și despre faptele de vitejie ale haluțimilor, evrei tineri
din formațiunile paramilitare de auto-apărare a evreilor. Poduri aruncate în
aer, trenuri pline de muniție și trupe deraiate și mitraliate, depozite de carburanți
transformate în torțe imense etc., etc. Aceste compoziții literare (care au
premers literatura realist-socialistă de după Eliberare, cu eminenți
reprezentanți evrei) au avut mare efect în Occident, de pe urma lor veneau din
America sume mari, mult peste nevoile Comunității, așa că un număr restrâns de
activiși sioniști își opreau partea leului din acest ajutor! Gluma a ținut
chiar și după ce autoritățile românești au intervenit și i-au arestat pe
escroci. Norocul lor că au fost arestați. Nu au apucat să fie judecați, căci a
survenit 23 august eliberator din pușcării! Așa că după 23 August 1944 au putut
pretinde că sunt victime ale regimului, luptători anti-fasciști neînfricați! Cu
pensiile și onorurile adiacente!... De data asta plătite de fraierii de români,
nu de fraierii de evrei americani!... Alte glume, alte hohote de rîs în sînul
evreimii românești... Că și evreii sunt mari meșteri în a lua la mișto
încercările vieții, ale istoriei!
Ce s-a mai rîs și atunci când, tot după
1944, au început evreii să fie recompensați pentru suferințele din anii de
dictatură antonesciană, mulți dintre ei cu diplome universitare și cu funcții
intelectuale! Cei mai mulți evrei, cu Brucan în frunte, s-au vrut profesori
universitari! Unul dintre ei a rămas de pomină printre ovrei: a cerut să fie
numit conferențiar universitar, spre mirarea celorlalți. După ce și-a luat
patalamaua în mână, colegii de ...catedră l-au întrebat de ce așa modest? De ce
numai conferențiar?! Și ce au mai rîs?! Bietul Ițic, care în viața lui nu
călcase prin vreo universitate, nici măcar ca student repetent, crezuse, în ingenuitatea
sa congenitală, că rangul de conferențiar este cel mai mare, doar despre
profesori auzi la tot pasul! Iar el nu cunoscuse niciun conferențiar, așa că
i-a plăcut și a ales să fie ceea ce nu înțelesese ce înseamnă!... Repet: ce s-a
mai rîs la Comunitate pe seamă acelui evreu naiv și neinformat!... Drăguțul de
el!...
Dar cel mai mult s-a rîs totuși pe vremea
lui Antonescu! Scosese Antonescu niște legi anti-semite de te cruceai! Pentru
te miri ce fleac erau bieții evrei condamnați la zile întregi de recluziune, de
temniță! Uneori chiar și o săptămână! Cel mai puțin, o zi lumină, de expunere
la stâlpul infamiei!... E drept, la acest din urmă supliciu barbar, de inspirație
medievală, nu a fost supus decât un singur evreu, Alexandru Spiegel, din
Hârșova! A fost acuzat – tata zicea că pe nedrept, pentru stocare de produse
alimentare. Așa că la începutul lunii Ianuarie 1941, evreul nostru și trei
țărani, cu aceeași culpă, au fost expuși în piața mare din Hârșova, să-i vadă
lumea și să-i rușineze. Seara, la lăsatul întunericului, au fost trimiși
acasă!... Nu se mai puteau ține bine pe picioare, căci din cauza frigului mântuiseră tot ce
adusese tata de mâncat și mai ales de băut, transformând locul de penitența
într-un soi de piknik, improvizat în taxiul cu care tata a venit special de la
Constanța, să nu rateze așa „oportunitate” de a-și exhiba anti-semitismul,
„funciar la români”! (Am citat-o la Lya B.)
Am povestit această întâmplare pe site-ul
meu, cu ceva vreme în urmă! Ca urmare, am fost căutat să mi se povestească ce
se mai întâmpla la Constanța pe vremea Mareșalului când erau arestați evreii pe
capete și condamnați, care la trei zile, care chiar la o săptămână de detenție.
Pușcăria orașului era în plin centru, pe Tomis! Așa că era simplu pentru
prietenii ovreiului sau ai ovreilor întemnițați să se prezinte la închisoare și
să ceară vorbitor cu condamnatul. Directorul închisorii, constănțean și el,
băiat de oraș adică, aproba fără nicio reținere. Mai ales că pe mulți evrei îi
cunoștea pesonal! Le era prieten!
La vorbitor, pe vremea aceea, se putea
veni și cu de-ale gurii din bătrâni... Așa se face că sala de vorbitor se transforma într-una de
chef! Chef chef! Numai lăutarii lipseau! Dar nu totdeauna! Când și când,
printre deținuți, se mai nimerea și vreun lăutar, doi! Că doar prigoana
antonesciană i-a vizat și pe țigani! Împotriva voinței lor erau scoși din
celula sordidă și întunecoasă și puși să le cânte boierilor constănțeni, greci,
turci, români sau armeni, evrei! Trebuie spus că la Constanța au trăit cei mai
mulți evrei care s-au împăcat bine cu paharul! Nu le-a fost teamă că în vin se
află adevărul și l-ar putea rosti fără voia lor!... Nu aveau ce să ascundă! Așa
se face că evreu este cel care a rostit fraza magică „eu sunt de naționalitate constănțean!...”
Mi-nchipui și ce „mișto monstru” s-a mai făcut
în cercurile evreiești și pe seama ideii, de un umor tipic evreiesc, de a se
atârna înscripționarea carne cusher pe cadavrele legionarilor
de care s-au folosit la înscenarea de la Abator, din ianuarie 1941... Cadavrele
legionarilor, am zis! Nu ale evreilor! Evreii erau cu regia!...
În concluzie: s-au petrecut în acei ani
scene și momente de omenie înălțătoare! La Constanța, la București, nu mai
vorbesc în Ardeal! În Moldova, la Iași, în Basarabia și Transnistria! Unele
patetice, altele, nu puține, de tot hazul! Vestitul haz de necaz românesc! L-au
simțit și evreii, chiar în timp de cumplit război mondial! Puțini au fost
evreii din România care au avut ocazia să-l pipăie cât a fost de cumplit!
Privilegiul ăsta l-au avut numai românii, câteva sute de mii, la Cotul Donului,
în munții Tatra...
...Așadar sunt tare și definitiv supărat
pe evreii nemernici, mizerabili, care au scornit basna mizerabilă cu
holocaustul din România! Îi iert pentru minciunile inventate, prin care s-ar
discredita pentru vecie neamul românesc dacă ar fi luate în serios! E foarte
ușor de demonstrat că sunt minciuni!... Nu-i mai crede nimeni!
Dar n-am să-i iert și nici Dumnezeu să
nu-i ierte pe evreii care prin propaganda uriașă și stupidă dezlănțuită pe
această temă mincinoasă au împiedicat să se afle despre momentele de excelență
umană petrecute la așa zisul holocaust, momente care au ridicat valoarea
ființei umane în general, nu numai în ipostaza ei românească! Au împiedicat
consemnarea lor, ca momente de excelență românească, de omenie rodnică, în
acțiune!
La aceste momente fantastice în ordinea
morală a lumii face trimitere expresă chiar și Filderman, liderul evreimii, în Testamentul
său: „Am fost martor al unor mișcătoare
scene de solidaritate și de ajutor între români și evrei (s.n.) în anii de grea încercare din timpul infernului
nazist în Europa. Mareșalul Antonescu a rezistat cu succes presiunii naziste,
care impunea măsuri dure împotriva evreilor! Aș aminti doar câteva
exemple:
-
Grație intervenției energice a Mareșalului Antonescu, a fost oprită
deportarea (în Germania – n.n., I.C.) a mai mult de 20.000 de evrei din
Bucovina;
-
El a dat pașapoarte pașapoarte în alb, pentru a salva de teroarea
nazistă evreii din Ungaria, a căror viață era în pericol;
-
Grație politicii sale, bunurile evreilor au fost puse sub un regim de
administrare tranzitorie, care, făcându-le să pară pierdute, le-a
asigurat conservarea în scopul restituirii la momentul oportun.”
Subliniez apăsat secvența „făcându-le să pară pierdute”, „să pară”!...
Cum vă spuneam: curat la mișto! De
mântuială! Treabă românească! Nici de un holocaust ca lumea nu am fost
în stare!... Ditamai Mareșalul a ajuns „să se facă”! Să joace teatru! Să mimeze
belirea evreilor! Să mimeze holocaustul!...
Așadar mult clamata confiscare a averilor
evreiești a fost făcută de sanchi! La derută! Numai pe hârtie!
Ca să dea satisfacție comisarilor europeni de atunci! Ce scandal!... Ce
situație penibilă! Ce moment înălțător, de excelență românească!... Fără
pereche în acei ani de dezumanizare mondială!
*
Din păcate, corul impostorilor și al
calomniatorilor a acoperit glasul evreilor normali, al evreilor cinstiți! Nu
puțini, dar totuși insuficienți, din păcate! Astfel că la șapte decenii de la
acei ani de cumpănă ne-am ales nu cu inventarul amplu, cuprinzător, a tot
cuprinzător dacă s-ar fi putut, și atât de reconfortant al faptelor de
solidaritate umană românească cu evreimea disprețuită și urgisită pe tot
continentul! Cu chiu și vai au răzbit prin fortificațiile uitării și ale
ignorării, ale minciunii, ici și colo câte o mărturie, cum sunt cele mai sus comentate.
Dar celelalte, despre care avem toate motivele să credem că n-au fost puține,
cine le mai recuperează din hăul uitării?!
I-ați obligat prin teroare pe bieții
oameni, evrei sau români, să le uite! Să le facă uitate, să le distrugă! Abia
câteva au mai rămas, salvate ca prin minune!! Slavă Domnului, deși sunt puține,
sunt suficiente ca să putem reconstitui adevărul! Un adevăr reconstituit din
cioburi! Din cioburi atât de curat strălucitoare!
...De ce, domnilor evrei degenerați,
activiști ai minciunii, de ce ați nesocotit dreptul nostru la adevărul integral
despre omenia românească, a părinților noștri?! Despre faptele lor minunate?!
Chiar nu vă simțiți bine în fața Omului
frumos împlinit ca Om?! Vă deranjează omenia? Cumva nu vă simțiți oameni?! Nu
sunteți, împreună cu noi, fiii aceluiași Dumnezeu? Vă indispunea bunătatea
noastră fără de leac, nedezmințită nici în cele mai grele clipe?! Vă umilea?!
Vă complexa?! Vă umplea de venin?!...
Chiar țineți ca nicio faptă bună să nu rămână nepedepsită?!...
Ce milă și ce silă mi se face de voi?!...
Sictir din fața mea!, cum ar zice orice
evreu din Constanța.
ION COJA
PS Spuneam mai sus,
despre cartea de care m-am folosit, că prin titlul ei, Dosarele suferinței, nu
mi-a inspirat încredere și ani de zile, din păcate, am lăsat-o neatinsă! Iată
de ce: În 1945, imediat după război, fiecare familie de evrei din România a
primit o carticică, un chestionar lung, intitulat aproximativ la fel: Dosarul
suferințelor unei familii evreiești, cu aproape 80 de întrebări,
privind anii de prigoană prin care au trecut evreii din România. Întrebări de
genul: ce bunuri materiale v-au fost
confiscate? Ați fost dat afară din servici? Cât timp nu ați găsit de lucru după
ce ați fost concediat? Etc., etc. Cu
privire la evreii ale căror suferințe au fost „încununate” prin moarte, prin
exterminare, nu apare însă nici măcar o singură întrebare! La pagina 2 este
o întrebare vagă despre „victimele și dispăruții” din familia respectivă, iar
când întrebarea devine mai detaliată, aflăm că prin termenul victimă se referă la „arestări, maltratări, evacuări, expulzări,
pagube”! De asasinate, execuții în masă sau exterminare, genocid, pogrom,
nici măcar o întrebare!
Așadar, la data
când s-a întocmit acest chestionar de către însuși Congresul Mondial Evreiesc,
conștiința colectivă evreiască nu avea în vedere, ca suferințe extreme îndurate
de evreii din România, decât „arestări,
maltratări, evacuări, expuzări, pagube”!... S-a adunat astfel un material
documentar imens: peste 100.000 de „dosare
ale suferinței evreiești”! Acest
material documentar extrem de prețios nu a fost niciodată adus în discuție de
susținătorii genocidului din România. De ce? Probabil pentru că prin
conținutul lor faptic infirmă orice supoziție de genocid, de holocaust!
Mai mult, am primit
informația că acest fond documentar,
aflat în arhiva Federației Comunităților Evreiești din România, a fost distrus!...
Nu mi-a venit să cred. Drept care am cerut, în temeiul legii, să ni se dea
acces liber la acest fond! Am fost plimbați cu vorba, cum că fondul se află în
reorganizare... Vom reveni cu cererea noastră apelând la justiție! FCER este
bugetată se statul român și este obligată să ofere publicului interesat accesul
la arhive.
Mărturia
profesorului RAOUL VOLCINSCHI
Subsemnatul
RAOUL VOLCINSCHI, domiciliat în Cluj–Napoca, profesor universitar pensionar,
membru al Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politici din România, am de făcut
următoarea declaraţie, în faţa d-lui profesor Ion Coja :
Sunt
originar din Cernăuţi unde, în 1940, am trăit
drama evacuării familiei mele din Cernăuţi. Eram elev la liceul Aron
Pumnul şi făceam parte din echipa de fotbal Dragoş Vodă. Jucam la pitici. În
Cernăuţi erau trei echipe la care jucau tinerii evrei: Macabi, Borohov şi
Hasmonea. Deseori jucam românii cu evreii, meciuri agreabile, fără nici o
tensiune de natură rasistă, antisemită sau antiromânească. Ne cunoşteam bine
între noi, chiar dacă eram la şcoli diferite şi trăiam în cartiere diferite.
În seara
zilei de 27 iunie la radio Monte Carlo, pe care familia mea îl asculta cu
regularitate, s-a anunţat că România este obligată să cedeze Basarabia şi
Bucovina. La radio Bucureşti, încercând să aflăm ce se întâmplă, se comenta
felul cum a decurs examenul de bacalaureat al principelui Mihai... Nimic despre
ultimatum ! Tata însă ne-a pus să începem împachetarea lucrurilor din casă, în
vederea refugierii noastre în Ţară. A doua zi, de dimineaţă, tata m-a trimis să-mi
scot actele şcolare de la liceu, care urmau să-mi fie necesare înscrierii la
şcoală în septembrie. Drumul meu de acasă până la liceu trecea prin Piaţa
Unirii şi prin faţa Primăriei. Când am ajuns la primărie am văzut că în stradă
zăceau cinci cadavre de soldaţi români, al căror sânge se scursese în praful de
pe caldarâm. Câţiva oameni de pe margine priveau consternaţi şi derutaţi. Am
întrebat ce se întâmplă, au venit deja ruşii la Cernăuţi ? Mi s-a răspuns că
soldaţii au fost omorîţi „de ăia” ! Şi
mi s-a arătat spre două automobile în jurul cărora se învârteau vreo 12-15
tineri civili, înarmaţi, unii aveau chiar două automate, unul în mână, altul la
spate şi se agitau să încapă toţi în maşini. Îi cunoşteam pe toţi, pe unii din
vedere, pe alţii personal sau după nume: Aufleger Feibiş, Fisher, Abacumov,
Eisinger Siegfried. Jucau fotbal în formaţia de juniori a echipelor evreieşti
amintite. Au plecat strigând „Zum Flugplaz”!(„La aeroport !”) M–am întors acasă
pe un drum ocolitor, căci se auzeau focuri de armă pe alte străzi.
În
grupul amintit se afla şi Sigi Bainer, pe care îl cunoscusem bine căci jucasem
fotbal împreună, în câteva meciuri, ca adversari. L-am regăsit pe la mijlocul
anilor ’50, la securitatea din Cluj, când am fost anchetat şi de câteva ori am
fost bătut măr de acest Sigi Bainer. Am încercat să vorbesc cu el omeneşte,
amintindu-i că ne cunoaştem bine şi că n-are cum să vadă în mine un agent al
puterilor imperialiste occidentale, cum eram acuzat. Mi-a spus de mai multe ori
: „pentru trecut un monument, pentru prezent un glonţ !”
Îl mai
întâlnisem de câteva ori în Cluj, fusese un mic contrabandist înainte de a se
angaja la securitate, ca anchetator şi bătăuş. Când m-am eliberat am aflat că plecase în Israel.
Raoul Volcinschi
Domnule profesor, multumesc mult!
RăspundețiȘtergereDin tot ce mi-au auzit urechile pe timpul a peste 50 de ani de existenta mi-a fost creata o asa zisa stare de repulsie pentru acesta etnie pribegita si blestemata de Creator, dar citind ce le de mai sus mi s-au intarit convingerile.
RăspundețiȘtergereProbabil asa este istoria celor mici si neajutorati. Noi, de exemplu, nu ne ajutam nici singuri. Istorie se scrie in fiecare zi, iar ziua de astazi mi-a prilejuit ocazia sa-mi pun o intrebare care as crede ca o pot pune si aici. Oare cum s-o fi numit tatal procurorului Haineala inainte de a se fi numit Hajnal? Si despre care "interese nationale", despre ce tara (care trebuie "luata inapoi") vorbesc adeptii lui Basu-voda? Fiindca Basu-voda si-a luat partidul inapoi de la Petrica, cel cu os ardelenesc. Probabil acesta nu-ducea spre vreo victorie finala. Atunci mai erau multi, multi cu "vechi" oase romanesti... Dar, vorba romanului: multi au fost, destui au mai ramas. Sau a tiganului (pot sa-i zic asa, pentru ca imediat dupa razboi inca nu devenise rrom)intors de pe front, unde erau si pierderi umane: dragii tetii puradei, din trei, patru ati mai ramas? Justitia romana contribuie la luarea tarii inapoi? Observ ca asa cum au fost asmutiti, prin de multe X re/, ofiterii pensionari contra subofiterilor pensionari (si nu vreau sa mai dau alte exemple de asmuteli cu scopul dezbinarii), tot asa sunt asmutiti procurorii si judecatorii acum. De catre acelasi "lucrator", caruia ii foloseste dezbinarea, prin unelte controlate cu dosarul. O viata ocupat cu "lucratura". Acum desfasurata la nivel macro, national.
RăspundețiȘtergere