marți, 5 iunie 2012

Scrisoare

SCRISOARE DESCHISA ADRESATA DOMNULUI PRIM MINISTRU VICTOR PONTA, MINISTRULUI APARARII DOMNUL CORNELIU DOBRITOIU SI MEMBRILOR GUVERNULUI
Sunt unul din cei care s-au bucurat enorm cand ati reusit sa ne scapati de pacostea portocalie. De aceea, in chiar seara investirii, am trimis un mesaj de felicitare domnului ministru Dobritoiu, prin care aratam cat ma bucur ca, in sfarsit, un adevarat militar, care intelege necazurile  noastre, a ajuns la acest minister.
M-am bucurat cand domnul ministru adeclarat, in fata comisiilor parlamentului, ca prioritate pentru domnia sa  este repararea  nedreptatilor, adica redarea pensiilor, onoarei si demnitatii  militarilor, umiliti si jigniti de Basescu, Boc, Oprea si Udrea.
 M-am bucurat cand, in primele intalniri cu militarii in rezerva, precum si in campania electorala a domnului Rares Manescu, domnul ministru a sustinut  ca are aceasta prioritate .
 M-am bucurat cand domnul Victor Ponta a declarat ca vrea sa repare nedreptatile si umilintele la care ne-au supus fostii guvernanti si, in programul de guvernare, au prevazut acest lucru.
Dar bucuriile mele se opresc aici. Pentru ca ni se spune ca probabil putem sa ne recuperam pensiile in luna ianuarie 2013.  Stau si ma intreb, daca eu voi rezista sau voi iesi din sistem pe cale naturala? Daca dumneavoastra, in toamna, nu mai sunteti alesi? Daca uitati de promisiune? Daca veti avea puterea financiara, sau va veni o criza si mai mare? Daca boala (diabet zaharat insulinodependent) ma va tine pana la anul?  Ma intreb daca trebuie sa va mai dau votul acum si in toamna? Daca ... si sunt multi daca si multe intrebari.
Mai aveam o speranta: Justitia. Dar si aici termenele  si nesiguranta ma apropie si mai mult de drumul catre Ghencea.
Stau si ma intreb cine mi-a facut mai mult rau? Basescu, Boc si Oprea care m-au jignit si umilit, impreuna cu aparatul lor de propaganda, dar totusi, trebuie sa recunosc ca mi-au luat pensia doar in ianuarie 2012. Este adevarat ca demnitatea, onoarea si gradul militar au fost supuse unor presiuni puternice, dar noi am rezistat prin organizare si actiuni ale sindicatului militar.
Dar, pentru ca exista mereu acest "dar", ma intreb de ce sa cred in dumneavoastra, cand stiu ca aveti bani ca sa ne inapoiati pensiile si evitati sa o faceti? Este adevarat ca acesti bani sunt mostenire de la colegii nostri, care au iesit pe cale naturala din sistem(Dumnezeu sa-i odihneasca in pace!) si la plecare  au avut grija de noi. Cel putin asta a transmis Gl. Lupu Maria la Ministerul Finantelor. Este cinic, dar adevarat domnilor. Este adevarat ca ati reusit sa opriti masacrul pe jumatate si ati hotarat sa nu mai  retrocedam acele  sume aberante. Dar ce va faceti cand veti fi nevoiti sa ne redati banii opriti in cursul anului 2012? Pentru ca, daca ne redati pensiile si in acest fel reparati nedreptatiile, trebuie sa recunoasteti ca sumele pe care ni le opriti in anul 2012, sunt oprite ilegal si trebuie sa ni le redati? Cum veti proceda in acest caz? Probabil veti face ce au facut PDL si acolitii lor.Veti esalona pana in 2020 sau pana la “Sfantul Asteapta”si, dupa voi, potopul.
Noi, ce vom face ? Vom urma drumul planificat de scumpul nostru comandant suprem Basescu pentru realizarea obiectivului strategic al guvernariilor (probabil si al dumneavoastra), reducerea numarului de pensionari pe cale naturala.
Ati uitat domnilor guvernanti ca noi suntem cei care am suportat a doua generatie de "consilieri militari"(consilierii militari NATO). Am facut sacrificiile necesare realizarii interoperabilitatii, standardizarii si reducerii efectivelor armatei. Am desfiintat unitati, am cautat functii corespunzatoare gradelor in toate garnizoanele, am admis piramida functiilor in armata si ne-am sacrificat ca sa puteti spune dumneavoastra ca suntem tara membra NATO. Noi suntem cei care am creat si umplut "statele K", ne-am distrus familiile si viitorul copiilor, plimbati din garnizoana in garnizoana, am sperat ca legile de atunci sunt legi, nu vorbe goale, ne-am agatat speranta de Ordonanta nr. 7, dar vad ca toti aveti un singur gand. Sa ne aruncati la cosul de gunoi al istoriei. Daca nu intelegeti ceea ce vreau sa spun va, rog pe domnul ministru Dobritoiu, care, ca si mine, a trait acele momente si intelege ce este in sufletul nostru, sa traduca. Cine nu a trait acele clipe nu intelege.
Puneti in balanta domnilor conditiile de azi (avand banii) si “vrabia din mana” precum si “cioara de pe gard” pe care ne-o aratati, vopsita in culorile lui Udrea.
Fiti umani domnilor, nu lasati ca acest ritm de 250  de pensionari militari iesiti din sistem pe cale naturala, lunar, sa se mai prelungeasca pentru ca veti ajunge sa nu mai aveti cui sa redati demnitatea si drepturile.
Nu uitati ca acesti pensionari sunt uzati de aplicatii, alarme, tabere de instructie, mobilizari, exercitii demonstrative, misiuni, ca nu au avut un program normat si acum sunt ca o masinarie scoasa din uz, pe cale sa rugineasca, caruia i s-a luat dreptul de a munci .Opriti  acest  ritm pentru ca nu meritam un asemenea tratament.
Nu stiu daca aceasta scrisoare va ajunge si la domnul prim ministru dar, sper ca domnul ministru Dobritoiu va avea timpul si rabdarea de a-si aduce aminte ca face parte din randurile noastre si, odata, va veni tot langa noi.
Mai vreau sa spun ca situatia ma face sa am si un motto:” CINE NU MOARE SCAPA”

Cu deosebit respect,
Col(rez) CERNAIANU ION