miercuri, 26 septembrie 2012

Declaratie politica in Senatul Romaniei: "Parlamentul este obligat sa reinstaleze ordinea de drept in Romania"


 
Domnule președinte al Senatului,

Stimați colegi,

 

Subsemnatul Ioan Ghişe, în calitate de senator de Braşov al PNL, vă rog să aveţi amabilitatea să introduceţi, în regim de urgenţă, pe ordinea de zi a lucrărilor Parlamentului proiectul de hotărâre şi anexele depuse la 27 august, 5 septembrie și 20 septembrie 2012 privind rezultatul referendumului din 29 iulie 2012 pentru demiterea preşedintelui României, în conformitate cu punctele 1 şi 2 din dispozitivul Hotărârii nr. 6/21 august 2012 a Curţii Constituţionale.

          Urgenţa este impusă de faptul că ordinea de drept constituţională în România este grav tulburată ca urmare a neîncheierii de către Parlament a procedurilor constituţionale privind procesul de demitere a preşedintelui României, conform art. 95, alin. 3, din Constituţie.

În prezent, este în vigoare Hotărârea nr. 33/2012 a Parlamentului prin care dl. Trăian Băsescu este “suspendat” din funcţia de preşedinte al României.

Cu toate acestea, prin încălcarea flagrantă a Constituției și a legii, respectivul suspendat a revenit la Cotroceni, se joacă de-a preşedintele României, confundând respectivul imobil cu sediul stabilimentelor tip „Socola” sau „Bălăceanca”, și semnează în numele României, acte nule de drept. Această situaţie nu mai poate continua așa!

Faţă de această gravă tulburare a ordinii de drept, Parlamentul este obligat de Constituţie (prin art. 61, alin. 1 coroborat cu art. 69, alin. 1 şi cu art. 70, alin. 1) să asigure ordinea de drept în România, pentru a se respecta supremaţia Constituţiei.

Obligativitatea parlamentară de a decide rezidă din conţinutul Hotărârii nr. 6/2012 a CCR prin care:

- la punctul 1 din Dispozitivul Hotărârii nr. 6/2012, C.C.R. “CONSTATĂ că procedura pentru organizarea şi desfășurarea referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea preşedintelui României, dl. Traian Băsescu, A FOST CORECTĂ”.

Această constatare îndeplineşte obligaţiile CCR prevăzute la art. 146 lit. i) din Constituţie şi cele prevăzute la alin. (2) al art. 47 din Legea 47/1992 de organizare şi funcţionare a Curţii Constituţionale.

 În conformitate cu prevederile punctului 1 al Dispozitivului Hotărârii nr. 6/2012, prin care s-a CONSTATAT că procedurile pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului din 29 iulie 2012 au fost respectate şi respectivul referendum a fost CORECT, reiese clar că referendumul a fost VALABIL.

Se ştie că CCR constată dacă referendumul a fost corect/VALABIL - DOAR din punct de vedere CONSTITUŢIONAL.

Atunci când CCR constată că referendumul nu este valabil trebuie să se exprime printr-o DECIZIE, conform art. 47 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, dar numai din perspectiva constituţionalităţii - a se vedea prevederile art. 146 lit. i) din Constituţie. Acest lucru, CCR nu l-a considerat necesar să îl facă.    

Prin punctul 2 din dispozitivul Hotărârii nr. 6/2012 a CCR, aceasta  “CONFIRMĂ rezultatele referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 COMUNICATE DE CĂTRE BEC”, în sensul că Traian Băsescu a fost DEMIS prin VOINŢA  a 87,85% din cetățenii care au participat la referendum în concordanţă cu prevederea legală a art. 47 alin. 2 din Legea 47/1992 a CCR.

Urmare a CONFIRMĂRII de către CCR a rezultatelor comunicate de către Biroul Electoral Central, Parlamentul trebuie să CONSTATE că:

     1.Traian Băsescu a fost DEMIS cu votul a 7,4 milioane de cetăţeni dintr-un nr. de 8,5 milioane de cetăţeni care au participat la referendum;

    2. Statutul de preşedinte SUSPENDAT al României, aşa cum Traian Băsescu l-a primit prin prevederile Hotărârii nr. 33/2012, îi încetează prin rezultatul constatat la referendum de către Biroul Electoral Central prin procesul-verbal;

    3. Funcţia de preşedinte al României este VACANTĂ.

Aceste situaţii TREBUIE să fie constatate printr-o hotărâre a Parlamentului.

 

În consecinţă, deoarece parlamentarii se află „în serviciul poporului”, Parlamentul are  obligaţia să menţină ordinea de drept constituţională, ORDINE TULBURATĂ în prezent, ca urmare a neîncheierii tuturor procedurilor privind finalizarea referendumului din 29 iulie 2012 privind demiterea din funcţia de preşedinte a dlui Traian Băsescu.

Parlamentul, în calitate de organ reprezentativ suprem al poporului suveran, TREBUIE SĂ CONSTATE că VOINŢA POPORULUI exprimată prin votul valabil, la referendum, a fost pentru DEMITEREA lui Trăian Băsescu, rezultat constatat de către Biroul Electoral Central şi CONFIRMAT de către Curtea Constituţională.

Declanşarea referendumului pentru demiterea preşedintelui României   a început ca urmare a Hotărârii nr. 33/2012 a Parlamentului – privind SUSPENDAREA PREŞEDINTELUI ŢĂRII – şi a Hotărârii nr. 34/2012 – privind declararea zilei de 29 iulie 2012 ca dată  a referendumului pentru demiterea preşedintelui Trăian Băsescu.

Punerea în aplicare a celor două hotărâri OBLIGĂ Parlamentul, urmare a pct. 1 şi 2 din Dispozitivul Hotărârii nr. 6/21.08.2012 a Curţii Constituţionale, să anuleze prevederile Hotărârii nr. 33/2012 privind suspendarea dlui Trăian Băsescu din funcţia de preşedinte şi să constate că rezultatul referendumului din 29 iulie 2012 a fost pentru DEMITEREA lui Trăian Băsescu din funcţia de preşedinte al României, aşa cum l-a constatat B.E.C. şi l-a confirmat CCR.

          Anularea hotărârii de încetare a „SUSPENDĂRII” şi a rezultatului referendumului se produce în mod OBLIGATORIU  printr-o hotărâre a Parlamentului.

Parlamentul trebuie să încheie procesul privind referendumul din 29 iulie 2012, DOAR prin aplicarea punctelor 1 şi 2 din Dispozitivul Hotărârii nr. 6/2012 a CCR, deoarece celelalte alegaţii înserate de către Curtea Constituţionale în respectiva hotărâre sunt neconstituţionale şi nelegale și lipsite de orice temei juridic.

În prezent, prin neîncheierea referendumului printr-o hotărâre a Parlamentului, România se află într-o gravă tulburare a ordinii de drept constituţionale, din cauza uzurpării funcţiei de preşedinte al României de către Traian Băsescu şi acceptul tacit al autorităţilor – Parlament şi Guvern.

Avertizăm că inacţiunea Parlamentului perpetuează starea de tulburare a ordinii de drept constituţionale, ceea ce creează premisele instaurării dictaturii în România.

 

25 septembrie 2012                                              Ioan Ghișe,

                                                                      senator liberal de Brașov